Església de la Concepció de la Mare de Déu

Comarca: Baix Camp

Municipi: Riudecols

Adreça: Plaça de l'Església, les Voltes

Església del llogaret de les Voltes, construïda al segle XVIII, per donar servei al nucli, ja que anteriorment depenia de la parroquia de Riudecols.

Tipus monument: Religiós. Església

Estil: Obra popular

Datació: S. XVIII

Localització: Al nucli de les Voltes.

Edifici de planta rectangular, d'una sola nau amb capelles laterals entre els contraforts. La nau és coberta amb volta de canó amb llunetes i les capelles laterals amb voltes de canó. A la façana, molt senzilla, s'obre la porta d'arc de mig punt sense decoració. Damunt d'ella hi ha un ull i al cim una espadanya doble, amb campanes. Recentment s'han posat dos fanals a banda i banda de la porta. Obra de paredat amb reforços de carreus, arrebossada.

Església actualment sufragània de la de Riudecols, construïda probablement al segle XVIII. Les Voltes depenien a les darreries del segle XIII de la parròquia de Sant Bartomeu de la Quadra dels Tascals. El 1787 encara no tenia església pròpia, ja que formava part de la de Riudecols, però Madoz al 1849 ja l'esmenta.

Titularitat: altres

Estat de conservació: Mitjà

Bibliografia:

JOVÉ, F., Història i onomàstica de Riudecols i dels seus agregats, les Irles i les Voltes, Centre d'Estudis Comarcals Josep Iglésies, Reus, 1990-1991.

Ús i funció actual: Culte

Adreça: Plaça de l'Església, les Voltes

Telèfon: 977 81 70 09 (Ajuntament)

Fax: 977 56 08 10 (Ajuntament)