Església sufragània de Sant Antoni de Pàdua

Comarca: Baix Camp

Municipi: Riudecols

Adreça: Les Irles

Església del petit agrupament de les Irles. La seva construcció remunta al segle XIX.

Tipus monument: Religiós. Església

Estil: Obra popular

Datació: S. XVIII

Localització: Al nucli de les Irles a ponent del poble.

Edifici, més aviat petit, d'una nau amb capelles laterals. Planta rectangular, amb capçalera poligonal. Obra de paredat, amb reforços de carreus i maó. Interior arrebossat, amb sòcol pintat. Cobertes a dues vessants. Torre del campanar als peus, de tres pisos. Darrera del modest edifici, el fossat del poble

Antigament la parròquia de Les Irles pertanyia a la de Sant Bartomeu de la Quadra dels Tascals. La moderna, dedicada a Sant Antoni de Pàdua, consta almenys des de 1847. En ser annexionat el municipi pel de Riudecols, cap el 1940 la parròquia esdevingué sufragània. El poble de les Irles és un reduït agrupament de cases que es troba al centre d'una petita vall. Formava part de les terres senyorials dels Arcs, adquirides el 1243 per Pere d'Albalat al monestir de Bonrepòs, amb les quals passà a la baronia arquebisbal d'Alforja.

Titularitat: altres

Ús i funció actual: Culte

Adreça: Les Irles

Telèfon: 977 81 70 09 (Ajuntament)