La Font dels Canalots i els Rentadors

Comarca: Baix Camp

Municipi: Riudecols

Adreça: Vora la ctra. N-420, km 860, al Receret

Aquestes dues importants infraestructures del poble es troben al "Receret". Els rentadors mantenen, reformats, llur aspecte i funcionalitat. La Font va ser construïda el 1935 a partir d'una secada per part de l'Ajuntament.

Tipus monument: Civil. Font

Estil: Obra popular

Datació: S. XX

Localització: A ponent del nucli urbà, vora la ctra N-420, al lloc conegut com el Receret

La Font, construïda per l'Ajuntament arran d'una forta secada, data del 1935. La base és de granit i té sis canals per on brolla l'aigua, que surt d'un frontal d'estil clàssic, decorat amb pilastres i motllures. En l'eix central és on s'aixeca una mena d'altar també d'estil clàssic rematat per un timpà amb la inscripció "1935", i per sota un escut ovalat on es llegeix "Vila de Riudecols".

Al costat trobem els rentadors, protegits per una reixa de ferro perimetral. La bassa és una gran estructura rectangular flanquejada per les batedores en els quatre costats. Té un costat llarg i un curt cobert per un petit porxat sostingut per petites columnetes d'estil clàssic, quedant els altres dos costats de la bassa a l'aire.

La font, construïda el 1935, era coneguda llavors com les Fonts Noves.

Titularitat: publica

Ús i funció actual: Font

Adreça: Vora la ctra. N-420, km 860, al Receret

Telèfon: 977 81 70 09 (Ajuntament)