Casa de la Vila de Riudoms

Comarca: Baix Camp

Municipi: Riudoms

Adreça: Carrer Major, 52

Seu municipal de la població de Riudoms, edifici refet el 1925 amb aspecte senyorial.

Tipus monument: Administratiu. Ajuntament

Estil: Obra popular. Noucentisme

Localització: Nucli històric Riudoms

Espaiós edifici bastit aprofitant una construcció anterior. De planta rectangular, amb una façana decorada amb esgrafiats. Porta gran, amb àmplia entrada que dóna accés a les oficines a peu pla i, mitjançant una luxosa escala amb barana balustrada, al pis noble. Recentment ha estat renovada, amb obres que han deixat nets els antics calabossos municipals. A la façana hi ha dos escuts esgrafiats: el de l'estat, i el del poble. Entremig, un balcó amb balustres.

Edifici reformat el 1925, segons projecte de l'arquitecte Pere Caselles Tarrats, en estil noucentista, amb adobs recents, que li han retornat el seu aspecte senyorial. Es troba al carrer major, enfront de la plaça de l'Om i quasi davant de l'antic Hospital i la capella de la Verge Maria.

Titularitat: publica

Bibliografia:

ARNAVAT, Albert; CABRÉ, Tate: Arquitectura noucentista del Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre. Diputació de Tarragona, 2011.

Ús i funció actual: Administratiu

Adreça: Carrer Major, 52

Telèfon: 977 85 03 50 (Ajuntament)

Fax: 977 85 12 64 (Ajuntament)