Centre d'Estudis Riudomencs "Arnau de Palomar"

Tipus de recurs: Entitats, Altres entitats

Comarca: Baix Camp

Municipi: Riudoms

Adreça: Avinguda de Pau Casals, 84

Centre d'estudis independent destinat a procurar la conservació i promoció del patrimoni cultural de Riudoms i fomentar tota mena de manifestacions, activitats i investigacions culturals.

Camp específic d'actuació: Ciències Naturals, Estudis Històrics i Locals, Art, Fotografia, Arxiu Històric, Cinema, Escacs, Muntanya, Espeleologia, Numismàtica.

Número d'integrants: Més de 300 socis

Trajectòria de l'associació, grup o persona: El Centre d'Estudis Riudomencs "Arnau de Palomar" –CERAP– fou fundat el 10 de desembre de 1978 com a conseqüència de la dedicació d'un grup de joves de Riudoms que ja portaven anys treballant per la cultura d'aquesta localitat del Baix Camp. L'antecedent directe del CERAP fou la Junta Promotora del Museu Històric Municipal.

Publicacions: Quaderns de Divulgació Cultural, revista Lo Floc.

Prestacions de què disposen: Seu social pròpia dotada amb sala d'actes, sala d'exposicions, biblioteca, arxiu, fons artístic i documental i espais comuns

Principals activitats i/o produccions artístiques que han dut a terme:

L'activitat general ha estat i continua essent les exposicions de tot tipus, la provisió d'un fons bibliogràfic de temàtica local, les conferències i xerrades, les actuacions musicals, els seminaris agraris, les beques d'investigació, els cursos formatius i altres projectes de dinamització cultural, foment del diàleg social i el lliure intercanvi d'idees en el si de la realitat local. Premis Arnau de Palomar. Caminada de resistència "Riudoms-La Mola-Riudoms", el Correfoc de la Festa Major de Sant Jaume i la Mitja Marató de Riudoms.

Adreça: Avinguda de Pau Casals, 84

Lloc web: http://www.cerap.net/