Convent de Sant Joan dels Franciscans

Comarca: Baix Camp

Municipi: Riudoms

Adreça: Avinguda de Reus, 26

Antic convent situat a la carretera de Reus, parcialment desmantellat a mitjans del segle XIX.

Tipus monument: Religiós. Convent

Estil: Obra popular

Datació: S. XVI

Localització: Als afores de la població, en direcció a Reus.

Antic convent, parcialment desmuntat, situat al final de l'Avinguda de Reus. Es tracta d'una edificació de planta rectangular de la qual només resten alguns murs de paredat comú, de pedres i còdols, amb reforços de maons, i diversos arcs de maons i dovelles de pedra, així com petxines entre arcs torals.

Fundació autoritzada per l'arquebisbe Antoni Agustín l'any 1585. Els frares franciscans en prengueren possessió el mateix any, quedant la construcció propietat de la vila. L'any 1787 hi havia 24 frares. En 1827 en sortí el famós pare Orri per aixecar-se a favor dels carlins. L'any 1835, en què fou derruït pràcticament, tenia 25 frares, que l'hagueren d'abandonar davant els fets generalitzats. Les pedres del claustre s'utilitzaven per refer, segons diuen, els porxos de la plaça de l'Església. Molt probablement el convent s'adobà sobre una altra edificació preexistent. Disposava de fossar propi.

Titularitat: publica

Estat de conservació: Mitjà

Ús i funció actual: En desús

Adreça: Avinguda de Reus, 26