Torre del Mas de Don Felip

Comarca: Baix Camp

Municipi: Riudoms

Adreça: Camí de la Font del Ros

Torre de defensa del segle XVI, per tal defensar-se de les entrades dels pirates berberiscos, se li va adossar posteriorment una masia.

Tipus monument: Militar. Torre

Estil: Obra popular

Datació: S. XVI

Localització: Al límit sud de la població, en contacte amb el terme de Cambrils, al costat de la riera de Riudoms.

Masia adosada a una torre de defensa. Aquesta, probablement reformada en successives èpoques, té una finestra del segle XVI en el segon pis. Planta quadrada, d'uns 4,90 x 4,70 metres, i uns 13 d'alçada. Planta baixa i tres pisos, amb terrassa superior, merlets i quatre matacans.

Torre de defensa que molt probablement data del segle XVI, de l'època de les frequents incursions dels pirates berberiscs. Domina la penetració que conforma el camí del llit sec de la riera de Maspujols. La veu popular parla de la troballa d'un tresor de monedes (potser de la guerra del francès, o de les Carlines), que va enriquir el seu propietari, Don Felip. Aquest mas va pertànyer a als hereus de la marquesa Àgueda Maria de Martorell i Téllez Girón. La propietat va ser adquirida per un grup d'empresaris químics reusencs. Al 2009 es va projectar la construcció d'un polígon industrial al costat del Mas, avui encara aturat per contenciosos legals.

Titularitat: publica

Estat de conservació: Mitjà

Ús i funció actual: En desús

Adreça: Camí de la Font del Ros