Ermita de la Mare de Déu de Barà

Comarca: Tarragonès

Municipi: Roda de Barà

Adreça: Plaça de l'Ermita

L'ermita de la Mare de Déu presenta una sola nau de planta rectangular, amb porxo lateral. A la façana destaca la porta d'accés de punt rodó, a sobre ull de bou i rematada per una espadanya.

Tipus monument: Religiós. Ermita.

Estil: Barroc

Datació: 1720

Localització: Dalt d'un turó, arran de mar.

L'ermita que era inicialment consagrada a sant Pere, té un origen molt antic, relacionat amb el desaparegut castell de Barà, documentat al segle XI. L'ermita actual es va començar a bastir a la segona dècada del 1700.

La construcció presenta una nau de forma rectangular amb petites capelles laterals. La volta de la nau és de canó amb llunetes. Cal anomenar un petit porxo lateral modern que ens mostra una estela funerària procedent d'un antic cementiri que, antigament, hi havia ubicat.

Titularitat: altres

Ús i funció actual: Culte. Ermita.

Observacions:

Davant l'ermita de la Mare de Déu de Barà trobem una residència on es conserven, les poques restes, reutilitzades del que va ser l'antic castell de Berà.

Adreça: Plaça de l'Ermita

Telèfon: 977 657 009 Ajuntament