Església parroquial de Sant Bartomeu

Comarca: Tarragonès

Municipi: Roda de Barà

Adreça: Plaça de l'Església

L'església parroquia de Sant Bartomeu destaca per la seva façana on s'observa una rosassa i una gran portalada flanquejada per dues columnes estriades amb capitell corinti, que suporten un timpà de forma semicircular. El campanar presenta tres cossos diferenciats, una base quadrangular, un cos octogonal i, a sobre i separat per una terrassa, un cos més estret rematat per cúpula.

Tipus monument: Religiós. Església.

Estil: Renaixentista

Datació: Segle XVII

Localització: Nucli urbà

L'edifici presenta  planta d'una sola nau amb capelles laterals. La volta de la nau és de canó amb llunetes. Cal destacar la façana, d'estil neoclàssic, que ens mostra una rosassa i una gran portalada amb dues columnes estriades a cada costat amb capitell corinti, que suporten un timpà de forma semicircular. El campanar està compost per tres trams ben diferenciats. El primer tram, la base, és quadrangular, el segon, un cos octogonal de més alçada i, el tercer tram a sobre d'aquest i separat per una terrassa, un tram més estret rematat per una cúpula.

L'església està bastida amb maçoneria i carreus a les cantonades.

L'any 1997 es va realitzar una restauració de l'interior, amb la que s'ha eliminat les capelles laterals, fet que dóna amplitud en els espais interiors. S'ha creat una nova capella per al Santíssim, on abans estava la sagristia i la sagristia s'ha traslladat a una zona disponible de la casa rectoral. De l'arquitecte J.M. Jujol és el disseny de la mesa de marbre marró de l'altar major, el seu paviment també de marbre, la urna-sagrari del Santíssim i el cancell de l'entrada.

Antigament es situava una primitiva església romànica, documentada des del segle XIII, que va ser substituïda per una nova construcció, més gran, al segle XVII. Amb el creixement i augment de població dels segles XVIII i XIX el temple es va quedar petit i, es va tornar a realitzar una ampliació , a la fi d'aquell darrer segle. L'església es va engrandir i es va bastir la façana i el campanar.

Titularitat: altres

Ús i funció actual: Culte. Religiós.

Adreça: Plaça de l'Església

Telèfon: 977 657 009 (Ajuntament)

Fax: 977 809071 (Ajuntament)

Lloc web: http://www.rodadebara.org/xp_es/modules/tinycontent/index.php?id=25