Edifici d'oficines d'Indústries IMSSA

Tipus de recurs: Monuments i llocs d'interès, Cases singulars

Comarca: Baix Ebre

Municipi: Roquetes

Adreça: C/ del Sagrat Cor al Raval de Crist.

La construcció és un edifici d'oficines de l'empresa anomenada "indústries IMSSA" que presenta una planta rectangular dividida en dos cossos un d'ells amb una torre de vuit pisos d'alçada.

Tipus monument: Edifici d'oficines.

Estil: Darreres tendències.

Datació: 1975-1977

Localització: Des del carrer Sagrat Cor del Raval de Crist. Entre Roquetes i el Raval de Crist.

Es tracta d'un edifici d'oficines i administració que presenta planta rectangular dividida en dos cossos, un d'ells, el de la dreta, té una segona torre de planta quadrada. El cos de l'esquerra té planta i un pis, mentre que el de la dreta té planta baixa i sis pisos, a més d'una torre de vuit pisos més planta que trenca l'angle dret principal. Els dos edificis són de coberta plana. Cal destacar la utilització de l'entramat de fusta que és l'especialitat d'aquesta empresa, per a les divisions verticals de totes les façanes dels dos cossos, i l'element horitzontal, lleugerament inclinat, utilitzat com a coberta de l'entrada principal. Els altres materials utilitzats a les façanes són la pedra artificial, el vidre de pedra vidriada per al recobriment de la torre quadrangular del cos vertical dret i per a altres petits cossos afegits a l'edifici.

L'empresa "Indústries IMSSA" va ser creada a la dècada dels anys 50, i es dedicava a la fabricació de portes de fusta i, posteriorment, també a la fusteria en general. Es van construir diferents naus industrials amb unes petites oficines, fins que va ser edificat l'actual edifici d'administració en la dècada dels 70 amb la idea original de dedicar el cos horitzontal per a oficines i sala d'exposicions, i el vertical per a oficines i menjador de treballadors que està situat a l'últim pis. Posteriorment s'utilitzà per a oficines la planta baixa del cos horitzontal i el cos vertical quedà fora de servei.

Titularitat: privada

Estat de conservació: Regular

Ús i funció actual: En desús.

Adreça: C/ del Sagrat Cor al Raval de Crist.

Telèfon: 977 501 511 Ajuntament

Fax: 977 500 524 Ajuntament