Església parroquial de Sant Antoni de Pàdua

Comarca: Baix Ebre

Municipi: Roquetes

Adreça: C/ Major, 38

L'església parroquial de Sant Antoni de Pàdua, va ser bastida vers el 1823, de tipus classicitzant. Cal destacar la porat d'accés al temple de tipus arc triomfal i el campanar de planta quadrada.

Tipus monument: Religiós. Església.

Estil: Classicitzant

Datació: 1823

Localització: Nucli urbà

L'església parroquial de Sant Antoni de Pàdua presenta planta rectangular, una sola nau amb capelles laterals entre els contraforts. Són un total de vuit capelles laterals, de les que només funcionen com a tal sis. L'absis és de forma rectangular, amb la sagristia i una altra capella, a banda i banda, completant la capçalera regular del rectangle. A la senzilla façana exterior, cal remarcar la portalada, en forma d'arc triomfal, amb una petita fornícula amb la imatge de Sant Antoni. Un senzill frontó i una torre campanar, de planta quadrada rematen l'edifici. Interiorment, l'església funciona com una església de tres naus a l'estar oberts els murs interiors dels contraforts, amb grans arcs de mig punt. La nau està coberta per volta de creueria amb arcs de mig punt, situant-se primer una volta semiesfèrica, i a l'últim una gran tribuna. També a l'interior, s'observen pintures murals, capitells compostos i alguns altars de formes pseudoclàssiques.

Antigament no funcionava com a parròquia, sinó que depenia de la seu de Tortosa, enviant un sacerdot per a realitzar els actes litúrgics. A principis de l'últim terç del segle XIX va començar a funcionar com a parròquia. Durant la Guerra Civil es va fer servir com a mercat. L'estructura de l'edifici no va sofrir grans desperfectes, però tots els elements ornamentals i els altars van ser destruïts. Els altars i elements ornamentals actuals són posteriors a la Guerra Civil.

Titularitat: altres

Ús i funció actual: Culte. Església.

Adreça: C/ Major, 38

Telèfon: 977 501 511 Ajuntament