Torre de la Vall del Marquès

Comarca: Baix Ebre

Municipi: Roquetes

Adreça: Horta Alta, 5-6 / Vall del Marqués, 15

La Torre de la Vall Marqués és una casa pairal, antiga casa d'estiueig de la burgesia Tortosina del segle XIX, de la que cal remarcar els petits encoixinats que es localitzen a la planta baixa i que envolten tot l'edifici, a més de les finestres apaïsades de l'últim pis.

Tipus monument: Residencial. Torre.

Estil: Eclecticisme

Datació: Segle XIX

Localització: Nucli urbà

La Torre de la Vall del Marquès és una casa residencial de descans. La construcció és de planta rectangular amb alguns petits cossos prismàtics que sobresurten pel costat esquerre. L'habitatge presenta planta baixa i dos pisos superiors, amb coberta plana. Tot el conjunt està envoltat per cornisa i balustrada. La façana principal i de la posterior són idèntiques, només es diferencien pels motius ornamentals, de caire vegetal amb un gerro, que rematen les finestres del primer pis. Aquetes façanes ens mostren tres divisions verticals separades per franges de motllures que també s'observen a les cantonades. Cal destacar els petits encoixinats que es localitzen a la planta baixa i que envolten tot l'edifici, a més de les finestres apaïsades de l'últim pis.

La Torre del Marquès va ser construïda pel Marquès Diego de León, continuant posteriorment en propietat de la seva família. El 1939 va ser adquirit per J. Figuerres-Ribas als hereus de Diego de León. En el 1964 es varen fer reformes, per al condicionament interior de l'edifici.

Titularitat: privada

Estat de conservació: Mitjà

Ús i funció actual: Habitatge

Observacions:

Cal destacar les cavallerisses localitzades al costat dret de l'edifici que posteriorment van ser habitades per llogaters, on es s'observen dos caps de cavall esculpits a una de les façanes. L'edifici està rodejat per una considerable superfície de terreny.

Adreça: Horta Alta, 5-6 / Vall del Marqués, 15

Telèfon: 977 501 511 Ajuntament