Col·legi públic Carles III

Comarca: Montsià

Municipi: Sant Carles de la Ràpita

Adreça: C/Constitució, 64

Edifici bastit la primera meitat del segle XX. El 1932 va començar a funcionar amb tres professor i tres professores, tres aules, una biblioteca, una sala del director, un gabinet de ciències i un guarda-roba. Durant la Guerra Civil va servir com Hospital.

Tipus monument: Ensenyament. Col·legi.

Estil: Noucentisme

Datació: 1927 - 1932

Localització: Es troba a l'extrem occidental del centre de la vila.

Edifici en forma de U, articulat en planta baixa i primer pis. A la planta baixa té una porta central a la qual s'accedeix per mitjà d'una escala feta amb carreus de pedra i barana per salvar el desnivell amb la part de baix. Aquesta planta i el primer pis estan separats per una petita motllura horitzontal. La façana està separada amb fileres de carreus ben devastats, com si fossin pilastres. Totes les finestres estan envoltades per una línia vermella. A prop del començament de la teulada hi ha una altra motllura horitzontal. La part inferior de l'edifici està feta amb grans carreus que es fan més petits a mesura que puja la paret.

El 14 d'octubre de 1927 l'alcalde, Ramon Duch i Castellà, firmà un contracte de préstec amb el Crèdit Local d'Espanya per abonar a l'Estat l'aportació per a les obres de construcció de dos grups escolars, per a nens i per a nenes, a la primera i segona planta de mateix edifici. El pressupost extraordinari havia estat aprovat per la Corporació Municipal el 3 d'abril de 1927. El funcionament del grup es va començar el mes de gener de 1932, amb tres professors i tres professores. Inicialment cada escola tenia tres aules, una biblioteca, una sala del director, un gabinet de ciències i un guarda-roba. La dotació del mobiliari no arribà fins l'any 1935. A principis de segle ja existia a la Ràpita l'educació pública amb dos centres: "Escola Nacional de Graduades", "Escola Nacional del Pòsit Marítim", a més de l'ensenyament privat, a mans del "Col·legi de la Sagrada Família", les "Carmelites descalces"; i l'"Acadèmia". Durant la Guerra Civil les escoles es van fer servir com a hospitals.

Titularitat: publica

Ús i funció actual: Col·legi