Passos de barca de Sant Jaume d'Enveja

Comarca: Montsià

Municipi: Sant Jaume d'Enveja

Adreça: C/Verge del Carme, 40, C/Unió, 164 i C/Trinquet

Conjunt de passos de barca construïts al segle XIX, situats al llarg del riu Ebre als municipis de Sant Jaume d'Enveja i Deltebre.

Tipus monument: Transports. Port.

Estil: Arquitectura del ferro

Datació: Segle XIX

Localització: Els passos de barca es troben situats a banda i banda del riu Ebre al seu pas per les poblacions de Sant Jaume d'Enveja, a la banda dreta, i de Deltebre a la banda esquerra.

Aquests molls es troben als afores de la població, al llarg del riu. El més antic, i més proper al poble és el Transbordador "Garriga", a l'extrem del carrer Verge del Carme. A una distància de 1,5 km riu avall es troba el Transbordador "Olmos"; i l'últim, situat a 500 d'aquest, és el Transbordador "La Cava". És un tipus d'estructura senzilla, simplement feta reforçant la ribera del riu. En ell atraca la barcassa que creua gent i vehiclesdes d'una banda del riu fins l'altra banda, on hi ha un altre moll igual. La barcassa, en forma de plataforma flotant, es mou gràcies a un motor de gasoil. La seva superfície és d'uns 10 m2.

Aquestes construccions daten del segle XIX,moment de la consolidació dels nuclis de Sant Jaume i Deltebre. Fins fa pocs anys la plataforma superior es col·locava sobre dos llaüts de fusta, embarcació tradicional en la navegació del riu.

Titularitat: publica

Ús i funció actual: En desús

Adreça: C/Verge del Carme, 40, C/Unió, 164 i C/Trinquet

Telèfon: 977 468 039 i 977 478 056 (ajuntament)