Casa rectoral de Sant Jaume

Tipus de recurs: Monuments i llocs d'interès, Cases singulars

Comarca: Baix Penedès

Municipi: Sant Jaume dels Domenys

Adreça: Plaça Rv. Andreu Marcé.

L'edifici de la rectoria es troba al costat de l'església, i segons figura en una inscripció a la façana, va ser construït el 1696, tot i que el seu origen seria medieval, com evidencien les trobades arqueològiques realitzades al propi pati de la Rectoria.

Tipus monument: Religiós. Rectoria.

Estil: Obra popular.

Datació: Segle XVI-XVII.

Localització: Nucli urbà.

La Rectoria està estructurada en tres pisos; planta baixa, pis i golfes. A la façana destaca la portalada d'arc de mig punt adovellat, que en la clau presenta una creu llatina i la data 1949. En el pis principal trobem un balcó amb barana i base, una antiga gàrgola que representa un animal, un rellotge de sol i una finestra amb la data 1696 a la llinda. L'última planta té una sèrie de petites finestres molt restaurades. A l'interior hi ha diversos arcs de pedra, dels quals destaca un de mig punt que podria tenir un origen medieval.

Les dades sobre l’evolució d’aquest edifici remeten als segle XII, arran de l’aparició d’un arc de mig punt durant unes obres de restauració. A més, unes intervencions arqueològiques realitzades el 1983 a l’hort de la Rectoria, tragueren a la llum una necròpolis dels segles X-XI, formada per diversos enterraments antropomorfs excavats a la roca i coberts amb lloses.

Titularitat: privada

Estat de conservació: Bo.

Accés: Fàcil.

Ús i funció actual: Habitatge.

Adreça: Plaça Rv. Andreu Marcé.

Telèfon: 977 677 113 Ajuntament.

Fax: 977 678 598 Ajuntament.

Lloc web: http://www.stjdomenys.altanet.org/

Adreça electrònica: ajuntament@stjdomenys.altanet.org