Església de Nostra Senyora dels Àngels del Papiolet

Comarca: Baix Penedès

Municipi: Sant Jaume dels Domenys

Adreça: C/ de Torregrassa, El Papiolet

Església situada en el veïnat del Papiolet, que va se construïda l'any 1950. L'edifici, d'una sola nau, està precedit lateralment per un espai cobert definit per tres arcades, que funciona en part com a porxo i en part com a sagristia.

Tipus monument: Religiós. Església.

Estil: Obra popular.

Datació: 1950

Localització: Veïnat del Papiolet.

Església de construcció moderna, estructurada en 'una sola nau, encara que a la banda esquerra té una nau lateral que s'utilitza, en part com a porxo i en part com a sagristia. El porxo està format per uns arcs de mig punt, sobre els quals s'han deixat a mig bastir les parets. A la part dreta ressalten quatre contraforts intercalats amb tres rosasses. Als peus de l'església i damunt tres finestres semicirculars hi ha la inscripció: "Iglesia de Nuestra Señora de los Angeles, 1950". L'edifici està rematat per una espadanya d'un sol cos. L'entrada, a mà esquerra, presenta un cancell a l'interior. Destaca la manca d'absis i la coberta a dues vessants. A l'altar major hi ha la imatge de la Mare de Déu dels Àngels.

Es construí per evitar l'inconvenient de desplaçar-se a Sant Jaume dels Domenys per assistir a ofici. La iniciativa sorgí del Sr. Pau Gener, i la secundà tot el poble, oferint el seu treball i els seus donatius. L'església s'inaugurà el 6 d'agost de 1950, essent rector de la parròquia Antoni Ros i Leconte.

Titularitat: privada

Estat de conservació: Bo.

Accés: Fàcil.

Ús i funció actual: Culte. Església.

Adreça: C/ de Torregrassa, El Papiolet

Telèfon: 977 677 113 Ajuntament.

Fax: 977 678 598 Ajuntament.

Lloc web: http://www.stjdomenys.altanet.org/

Adreça electrònica: ajuntament@stjdomenys.altanet.org