Església de Sant Andreu i Santa Marina

Comarca: Baix Penedès

Municipi: Sant Jaume dels Domenys

Adreça: C/ del Raval. Lleger

Senzilla església d'origen romànic, reformada durant els anys cinquanta del segle passat. Està consagrada a Sant Andreu i Sant Marina.

Tipus monument: Religiós. Església.

Estil: Obra popular.

Datació: 1940-1975

Localització: Veïnat de Lleger. Sant Jaume dels Domenys.

Església de nau única i petites dimensions. Presenta una façana amb porta d'arc de mig punt adovellat, una petita rosassa i una campanar de cadireta d'un sol cos que conté la campana. Les cobertes són a dues vessants i des de l'exterior es poden veure els contraforts laterals. A l’interior de la nau trobem un petit creuer i un absis semicircular. Destaca un gran arc de mig punt fet de pedra, d'origen antic.

L'església de Sant Andreu i Santa Marina té les seves arrels en una capella romànica. La capella és documentada ja en una visita pastoral del 6 de juliol de 1414. També es troben documentades altres visites pastorals del segle XVII. Cap al 1950 fou reconstruïda i ampliada pel poble, i aleshores adquirí la seva estructura actual. Es creu que aquesta capella formava part del castell de Lleger.

Titularitat: privada

Estat de conservació: Bo.

Accés: Fàcil.

Ús i funció actual: Culte. Església.

Adreça: C/ del Raval. Lleger

Telèfon: 977 677 113 Ayuntamiento.

Fax: 977 678 598 Ajuntament.

Lloc web: http://www.stjdomenys.altanet.org/

Adreça electrònica: culturastj@stjdomenys.altanet.org