Església parroquial de Sant Jaume

Tipus de recurs: Monuments i llocs d'interès, Centres religiosos, Esglésies

Comarca: Baix Penedès

Municipi: Sant Jaume dels Domenys

Adreça: Plaça Rvd. Andreu Marcé.

L'església va ser construïda el 1702, substituint l'antiga església del segle XII. Cal destacar al seu interior, una pica baptismal romànica decorada amb motius florals, figues humanes i creus.

Tipus monument: Religiós. Església.

Estil: Obra popular.

Datació: Segle XVIII.

Localització: Nucli urbà.

L’edifici, situat en una petita plaça, s'hi accedeix mitjançant una escalinata. La façana consta d'una entrada amb porxo de tres arcs de mig punt que amaguen una porta amb llinda. A la dreta queda el campanar de torre quadrada, dividida en dos cossos per una cornisa. El cos superior de quatre finestres de mig punt conté la campana, i a l'inferior s’ha col·locat el rellotge. L'interior consta d'una nau central de tres trams amb llunetes. Presenta també una sèrie de capelles laterals amb obertura d'arc de mig punt. La coberta és de volta de canó, sostinguda per potents contraforts a l'exterior.

L'absis és poligonal i cobert a la mateixa alçada de la nau. Als peus de l'església hi ha el cor, davall del qual veiem una volta d'aresta i el cancell.

La pica baptismal de l'església és de forma quadrangular, feta en un sol bloc, i decorada amb figures humanes, motius vegetals i geomètrics. A la part frontal es representa el poder civil amb la figura d’un noble, i a l'esquerra el poder religiós, amb un monjo amb caputxa.

A causa dels fets de la Guerra Civil, es cremà l’altar major d'estil barroc de l'església, del qual només en resta el reixat del presbiteri. Es creu que la pica baptismal probablement no és originaria de l'església de Sant Jaume, i que procedeix de l'antiga capella del castell de Marmellar.

Titularitat: privada

Estat de conservació: Bo.

Accés: Fàcil.

Ús i funció actual: Culte. Església.

Adreça: Plaça Rvd. Andreu Marcé.

Telèfon: 977 677 113 Ajuntament.

Fax: 977 678 598 Ajuntament.

Lloc web: http://www.stjdomenys.altanet.org/

Adreça electrònica: ajuntament@stjdomenys.altanet.org