Antiga Casa de la Salut

Comarca: Conca de Barberà

Municipi: Santa Coloma de Queralt

Adreça: Carretera d'Igualada, 42

Edifici que va servir com a hospital a la primera meitat del segle XX i que l'any 1958, quan es va construir el nou hospital, va passar a tenir una funció residencial.

Tipus monument: Civil. Hospital.

Estil: Neoclàssic. Jardí romàntic.

Localització: Es troba al sector septentrional del municipi, fora del recinte emmurallat, a la carretera d'Igualada.

L’Edifici és una casa-torre de planta rectangular amb la teulada de ceràmica a doble vessant i diversos elements decoratius neoclàssic. Consta també d’un jardí romàntic amb un brollador central i diferents parterres i plantes.

L’any 1922 aquest edifici va ser adquirit per l’Ajuntament. El 1933 es va signar un conveni amb les monges de l’hospital i es fa fer servir per l’assistència dels malalts.  A finals d’aquesta dècada el consistori acorda amb que les germanes carmelites passin a residir a la Casa de la Salut. El 1958 s’inaugura el nou hospital, adossat a la Casa, i es permuta l’hospital i la Casa de la Salut amb la Comunitat de Germanes Carmelites. A l’actualitat hi resideix una comunitat de religioses.

Tipus: BCIL

Disposició: Acord Consell Comarcal.

Data disposició: 07/06/2007

Titularitat: altres

Estat de conservació: Bo.

Accés: Fàcil.

Ús i funció actual: Seu de comunitat religiosa.

Adreça: Carretera d'Igualada, 42

Telèfon: 977 880 088 Ajuntament