Esteles Funeràries del Cementiri de Savallà

Tipus de recurs: Monuments i llocs d'interès, Cementiris

Comarca: Conca de Barberà

Municipi: Savallà del Comtat

Adreça: Carretera TV-2244 passat Savallà.

Al nou cementiri s'han ubicat antigues esteles funeràries amb diversos motius en baixrelleu.

Tipus monument: Religiós. Església.

Estil: Obra popular

Datació: Segle XIII

Localització: Al cementiri nou de Savallà

Al cementiri nou de Savallà es conserven fins a 7 esteles discoïdals procedents de l'antic cementiri del poble. En destaca principalment una adornada amb un baixrelleu de l'Agnus Dei. La resta estan composades amb creus gregues, florençades i motius florals i eines. Devien provenir de l'antic cementiri ubicat a la pedrera de pinyolenc.

Les esteles discoïdals eren utilitzades durant la edat Mitjana com a senyalitzadors d'enterraments. Aquest tipus d'esteles són freqüents a partir del segle XIII.

Titularitat: privada

Bibliografia:

Menchon i Bes, Joan Josep: Arqueologia funerària medieval a la Conca de Barberà, 1996, p. 113-116

Ús i funció actual: Cementiri.

Observacions:

Foren trobades durant unes obres de restauració del cementiri, i posteriorment recol·locades sobre la tanca del cementiri.

Adreça: Carretera TV-2244 passat Savallà.

Telèfon: 977 880 137 Ajuntament

Fax: 977 880 137 Ajuntament