Església de Sant Roc de l'Argilaga

Comarca: Tarragonès

Municipi: Secuita, La

Adreça: Plaça de l'Església. L'Argilaga

L'Argilaga està documentat des del segle XIII com a lloc vinculat al Catllar, de la parròquia del qual depenia la seva església, construïda durant la primera meitat del segle XVI. L'actual edifici, de línies classicistes, va ser alçat després de la Guerra Civil.

Tipus monument: Religiós. Església.

Estil: Monumentalisme Academicista

Datació: Mitjan segle XX

Localització: L'Argilaga

Església de tres naus, la central més elevada que les laterals i dividida per tres arcs faixons amb finestrals laterals de vidres de colors (que il·luminen l'església, ja que queden per damunt de l'alçada de les naus laterals); una cornisa clàssica ressegueix tot l'edifici per sota la volta, donant-li unitat; a l'entrada hi ha un esvelt cor sobre un arc escarser; el presbiteri és elevat tres graons i separat de l'absis per un arc triomfal, revestit en la part central per marbre de color; la semicúpula de l'absis és decorada amb pintures de Pau Valls (dels anys 70); cal esmentar també els quadres de Modest Dalmau, de 1947, del baptisteri (treballà també a l'església de La Secuita). La façana, rematada per una àmplia cornisa amb frontó, és dividida horitzontalment en dos cossos: l'inferior, centrat per la porta principal d'arc escarser i emmarcat per quatre pilastres (dues a cada banda); el segon cos, amb un rosetó de vidres de colors, al centre. Té una pilastra al costat esquerre i dues al dret, sobre els quals o com a continuació, s'alça el campanar, de dos cossos i planta octogonal i cúpula bulbiforme.

Titularitat: altres

Bibliografia:

CORTIELLA, F.. Guia de la Secuita.. Tarragona: Institut d'Estudis Tarraconenses, R. Berenguer IV, 1982.

Ús i funció actual: Culte. Església.

Adreça: Plaça de l'Església. L'Argilaga

Telèfon: 977 611 454 Ajuntament