Casa de la Vila de la Selva del Camp

Comarca: Baix Camp

Municipi: Selva del Camp, La

Adreça: Plaça Major, 4

Palauet del segle XV que va pertànyer a la família Montserrat-Vilafranca que el va cedir a la població el 1815. Actual ajuntament de la població.

Tipus monument: Administratiu. Ajuntament

Estil: Gòtic. Renaixement

Datació: S. XVI

Localització: Nucli històric la Selva del Camp

Edifici d'època moderna amb elements decoratius de tradició gòtica junt amb elements ja renaixentistes. Pati amb àmplia escala i finestrals gòtics. Façana principal amb portada doble i finestres, una lleugerament alterada. Portalada d'arc de mig punt amb grans dovelles, amb escut dels Montserrat-Vilafranca sobreposat a les dovelles centrals. Baixos molt espaiosos amb volta de canó de maons. Pisos superiors transformats en oficines. Construcció amb senyals d'edificacions anteriors.

Des de la repoblació de la vila (1165), aquesta era regida pel batlle, nomenat pel pavorde, assistit per un prohomia. L'antic edifici de l'ajuntament està al carrer de la Font. L'actual edifici era propietat de Bernat Vergonyós, qui el vengué el 1502 a Joan Montserrat. L'actual seu era antigament una casa noble dels Montserrat i Vilafrancs i, més tard va pertànyer a Magí Anton de Vilallonga i de Grimau, de que va adquirir-la el municipi. Els Consells de la Comuna del Camp de Tarragona es reunien, en la seva darrera època, a la casa dels Montserrat.

Tipus: BCIL

Disposició: Aprovació definitiva comissió urbanisme

Data disposició: 13/10/1982

Publicació: DOGC 15/12/1982