Creu de terme del Prigó

Comarca: Montsià

Municipi: Sénia, La

Adreça: Confluència entre el C/Barcelona i la placeta del Prigó

Aquesta creu antigament estava situada on avui en dia hi ha la font de la plaça Catalunya. L'únic element original és la creu pròpiament dita ja que la resta s'han afegit en moments posteriors.

Tipus monument: Civil. Creu de terme.

Estil: Gòtic

Datació: Segles XIV-XV i XX

Localització: Es troba al parc infantil situat a la confluència entre el carrer Barcelona i la placeta del Prigó.

Sobre una base octogonal, formada per dos esglaons i sòcol, s'aixeca el pilar, de secció octogonal, amb decoracions gòtiques a manera de capitell. A continuació es troba la creu, que és l'únic element original. Es tracta d'una creu de braços de les mateixes dimensions i perfil flordelisat, totalment esculpida i decorada amb motius ornamentals, sobre els que destaquen vàries figures, tant pel davant com pel darrera. Les composicions estan formades per una figura central, el crist crucificat, al davant, i la Mare de Déu amb l'infant, a la part de darrera, i dues figures laterals, una enmig de cada braç de la creu.

L'única part original és la creu pròpiament dita. La resta d'elements són d'epoca posterior. Antigament estava situada on ara hi ha la font de la plaça de Catalunya, a l'antiga entrada del poble.

Titularitat: publica

Estat de conservació: Mitjà

Ús i funció actual: Creu de terme

Adreça: Confluència entre el C/Barcelona i la placeta del Prigó