Pont del Molí la Roca

Comarca: Montsià

Municipi: Sénia, La

Adreça: Carretera comarcal de la Sénia-Ulldecona

Aquest pont, construït al segle XIX, es situa a 4 km de la Sénia, a la vora de la carretera comarcal que uneix la Sénia amb Ulldecona. Consta de dues arcades de mig punt i uneix les terres catalanes i les valencianes.

Tipus monument: Civil. Pont.

Estil: Obra popular

Datació: Segle XIX

Localització: Es troba a 4 km de la Sénia, la banda dreta de la carretera comarcal TV-3319 de la Sénia a Ulldecona.

Aquest pont, fet de maçoneria de pedres petites amb carreus sense escairar a la base, està format per dues arcades de mig punt bastides amb lloses de pedra col·locades a manera de dovelles. L'arc més petit serveix per salvar el desnivell de les roques de la vessant catalana i el de majors dimensions que va de banda a banda de riu. En aquest punt, el riu forma un petit congost, pel que les bases de l'arcada gran queden penjades sobre la roca, especialment a la banda valenciana. Les baranes del camí que passa per sobre han caigut en molts punts.

Aquest pont que uneix les terres catalanes amb les valencianes, rep el nom de l'antic molí de la Roca, localitzat al seu costat. El camí que passa per damunt uneix el molí i les finques dels voltants amb l'actual carretera comarcal de la Sénia-Ulldecona.

Titularitat: publica

Estat de conservació: Mitjà

Ús i funció actual: Pont.

Adreça: Carretera comarcal de la Sénia-Ulldecona

Telèfon: 977 713 000 (ajuntament)

Fax: 977 57 01 68 (ajuntament)

Lloc web: http://www.lasenia.cat/index.php