Pont Vell de les Cases del Riu

Comarca: Montsià

Municipi: Sénia, La

Adreça: Camí vell de la Sénia a les Cases del Riu

Pont de pedra bastit el segles XIX sobre el riu Sénia. La seva construcció es va finançar gràcies al pagament dels industrial i terratinents que el feien servir. Consta de tres arcs de mig punt de grans dimensions sostinguts al centre pels grans pilars.

Tipus monument: Civil. Pont.

Estil: Obra popular

Datació: 1923 -1924

Localització: Es troba al camí de la Sénia a les cases del riu

Aquest pont està format per tres grans arcs sostinguts per gruixuts pilars. Els arcs i els carcanyols estan bastits amb carreus de petites dimensions de pedra tosca i els pilars de carreus de grans dimensions ben escairats. A banda i banda de les arcades hi ha dos murs construïts amb maçoneria per salvar el desnivell entre el camí i el riu (les arcades només ocupen el sector del riu i de terreny a banda i banda). Destaca el fet que l'intradós dels arcs no té la mateixa orientació que el pont, fet que produeix certa impressió d'asimetria.

Pont construït cap al primer terç del segle XX (1923-24), on abans hi havia un pont de fusta. Va ser el batlle de la Sénia el encarregat d'arribar a un acord amb el municipi de Rossell. Per pagar-lo es va establir un pagament a tots els industrials i terratinents que l'utilitzessin. Segons Antoni Prades Costiella, la pedra tosca dels arcs es va serrar amb serra de fuster en lloc de picada.

Titularitat: publica

Ús i funció actual: Pont

Adreça: Camí vell de la Sénia a les Cases del Riu

Telèfon: 977 713 000 (ajuntament)