Església Parroquial de l'Assumpció

Comarca: Conca de Barberà

Municipi: Solivella

Adreça: Plaça Major, 4

Església data del segle XVIII. És una construcció de planta rectangular i d'estil barroc que es va aixecada sobre una de més antiga. De la seva façana destaca principalment la seva portalada.

Tipus monument: Religiós. Església.

Estil: Barroc

Datació: Segle XVIII.

Localització: Al centre del nucli de Solivella.

L’església parroquial de l’Assumpció és un temple d’una sola nau de planta rectangular. Consta de capelles laterals que es situen entre els seus contraforts. Aquestes capelles estan comunicades fet que mostra la relació d’aquest temple amb el model jesuític. Unes pilastres d’ordre corinti s’adossen als contraforts molt vinculat a l’estil del barroc popular.

Hi ha un cor elevat sobre el primer tram de la nau que es recolza en una volta molt rebaixada on es troben el baptisteri i el campanar. Aquest campanar és de planta quadrada a la part inferior i octogonal a la superior.

A la façana principal destaca singularment la portalada, en una composició rectangular amb dues pilastres i un entaulament flanquejats per petites volutes. A la part superior de l’entaulament hi ha una fornícula on s’hi va col·locar una imatge de la Mare de Déu feta l’any 1975 per l’escultor Vendrell.

L’any 1769 aquesta església s’edificà damunt de l’antic temple romànic aprofitant les seves pedres.

Tipus: BCIL

Disposició: Acord Ple Consell Comarcal.

Data disposició: 28/09/2009

Titularitat: altres

Estat de conservació: Bo.

Accés: Fàcil.

Condicions de visita: Visita lliure exterior.

Ús i funció actual: Culte.

Adreça: Plaça Major, 4

Telèfon: 977 89 21 01 (Ajuntament)

Fax: 977 89 23 78 (Ajuntament)

Lloc web: http://patrimoni.serviconca.org/monuments/detall.php?id=1231