Molí del Caixes o del Senyor

Tipus de recurs: Monuments i llocs d'interès, Molins

Comarca: Conca de Barberà

Municipi: Solivella

Adreça: Ctra. C-14, en direcció Montblanc, al costat esquerre, a 1.700 m del nucli de Solivella.

Antic molí fariner, actualment restaurat. Consta de dos edificis ben diferenciats, el pou, amb una torre fortificada, i l'habitatge del moliner.

Tipus monument: Industrial. Molí.

Estil: Obra popular.

Datació: Segles XIII-XIX

Localització: Entre la C-14 i la Rasa del Molí.

Construït ja al segle XIII, el molí del Caixes és un molí fariner de dos cossos annexes. Un d’ells pertany a l’obrador i habitatge del moliner. Es composa per una sala coberta amb volta de canó de parets de pedra. Es conserven encara les dues moles i el cacau que es troba a la part inferior. A la part superior es trobava la casa del moliner, una sala coberta per un sostre amb dos arcs apuntats. La porta d’accés envers l’interior era de mig punt i amb dovelles de pedra ben treballada. El segon edifici és el pou, un conducte vertical de planta circular per on circulava l’aigua procedent de la bassa del molí. Al seu damunt s’hi construí una torre de planta quadrangular.

Molí fariner del segle XIII que restà en funcionament fins mitjans del segle XIX.

Tipus: BCIL

Disposició: Acord Ple Consell Comarcal.

Data disposició: 28/09/2009

Titularitat: privada

Estat de conservació: Bo.

Condicions de visita: Visita lliure exterior.

Ús i funció actual: Habitatge.

Telèfon: 977 89 21 01 (Ajuntament)

Fax: 977 89 23 78 (Ajuntament)

Lloc web: http://patrimoni.serviconca.org/monuments/detall.php?id=1229

Adreça electrònica: secretaria@solivella.cat