Antic Edifici de la Caixa de Pensions

Tipus de recurs: Monuments i llocs d'interès, Arquitectura industrial, Altres monuments d'arquitectura industrial

Comarca: Tarragonès

Municipi: Tarragona

Adreça: Rambla Nova, 77 / Carrer de l'Assalt, 12-18.

Edifici projectat per l'arquitecte Enric Sagnier Villacecchia, d'estil noucentista, el 1926 i acabat de construir el 1929, com a seu de la Caixa de Pensions.

Tipus monument: Civil. Habitatge.

Estil: Noucentisme.

Datació: 1926-1929

Localització: Al nucli urbà.

Enric Sagnier va projectar molts dels edificis de la Caixa de Pensions, presidida pel seu pare. L'edifici d'habitatges també conegut com de la Enher, és d'estil noucentista, malgrat que els de la Caixa a Sabadell i a Reus, per exemple, en tenen les característiques més marcades. Té dotze obertures al carrer de l'Assalt, tres a la Rambla Nova i tres al carrer d'August. A la paret mitgera amb l'edifici del costat hi ha els patis interiors. Té una alçada de cinc pisos i per compensar el desnivell del carrer d'Assalt a la part contigua a la Rambla s'hi afegeix un entresòl. Sagnier va jugar amb el cromatisme de la pedra blanca i el maó vist vermell per distingir en franges horitzontals la planta baixa i l'entresòl, en pedra; dels tres pisos següents amb parament d'obra vista i balcons de ferro; i de l'àtic, amb arrebossat clar, i balcons amb balustres. Les dues torres cantoneres són de pedra amb carreus encoixinats al mig i llisos a les cantonades, i les cúpules sobre frontó estan recobertes de pissarra.

Tipus: BCIL, Be Cultural d'Interès Local

Publicació: PLA D'ORDENACIÓ URBANÍSTICA MUNICIPAL DE TARRAGONA - 4a REVISIÓ DEL PLA GENERAL D'ORDENACIÓ URBANA ¿ GENER 2011.

Titularitat: privada

Estat de conservació: Bo.

Bibliografia:

AJUNTAMENT DE TARRAGONA: Catàleg municipal de monuments, edificis, ambients urbans i altres béns immobles. Tarragona, gener 2011.

ARNAVAT, Albert; CABRÉ, Tate: Arquitectura noucentista del Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre. Diputació de Tarragona, 2011.

Condicions de visita: Exterior.

Ús i funció actual: Habitatges.

Adreça: Rambla Nova, 77 / Carrer de l'Assalt, 12-18.

Telèfon: 977 250 795 (Turisme)

Lloc web: http://www.tarragonaturisme.cat/

Adreça electrònica: turisme@tarragona.cat