Col·legi de les Teresianes

Tipus de recurs: Monuments i llocs d'interès, Centres religiosos, Convents

Comarca: Tarragonès

Municipi: Tarragona

Adreça: Rambla Nova, 79-91 / c. de l'Assalt, 13 / c. d'August, 46.

Col·legi-Convent projectat per l'arquitecte Bernardí Martorell Puig, d'estil noucentista, el 1922 i acabat de construir el 1949.

Tipus monument: Religiós. Col·legi i Convent.

Estil: Noucentisme.

Datació: 1922-1949

Localització: Al nucli urbà.

Bernardí Martorell, membre de la segona generació d'arquitectes modernistes, que transiten cap al Noucentisme, era deixeble de Gaudí i, com ell, va fer la majoria de la seva obra per a l'Església. Es va inspirar en l'edifici de les Teresianes del seu mestre a Barcelona (1888), amb domini de la verticalitat mitjançant arcs parabòlics com a metàfora mística; i com a material de baix cost, la fàbrica de maó vist amb totxos aplantillats. L'edifici es va aixecar sobre una zona rocosa i consta d'un cos paral·lel a la Rambla Nova, simètric, amb un cos central i dos laterals avançats, el del mig més baix, formant un pòrtic, i els laterals més alts, simulant torres. A l'interior hi destaquen el vestíbul i la capella. La construcció es va frenar durant la II República i va ser afectada pels bombardejos de la Guerra Civil, amb el resultat que el col·legi actual no es correspon amb el projecte de Martorell. La restauració va anar a càrrec de Josep M. Pujol de Barberà i del seu fill Antoni Pujol Sevil.

Tipus: BCIL, Be Cultural d'Interès Local

Publicació: PLA D'ORDENACIÓ URBANÍSTICA MUNICIPAL DE TARRAGONA - 4a REVISIÓ DEL PLA GENERAL D'ORDENACIÓ URBANA ¿ GENER 2011.

Titularitat: privada

Estat de conservació: Bo.

Bibliografia:

AJUNTAMENT DE TARRAGONA: Catàleg municipal de monuments, edificis, ambients urbans i altres béns immobles. Tarragona, gener 2011.

ARNAVAT, Albert; CABRÉ, Tate: Arquitectura noucentista del Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre. Diputació de Tarragona, 2011.

Condicions de visita: Exterior.

Ús i funció actual: Col·legi religiós.

Adreça: Rambla Nova, 79-91 / c. de l'Assalt, 13 / c. d'August, 46.

Telèfon: 977 250 795 (Turisme)

Lloc web: http://www.tarragonaturisme.cat/

Adreça electrònica: turisme@tarragona.cat