Ermita del Crist de la Salut

Comarca: Tarragonès

Municipi: Tarragona

Adreça: Turó de la Salut, 1

Petita capella de construcció senzilla erigida l'any 1909 dalt del turó de la Salut. Edifici religiós amb interès històrico-artístic. Es tracta d'un bé immoble de caràcter emblemàtic tant per la seva silueta paisatgística com per la comprensió d'un moment de la història dels edificis de culte de la ciutat de Tarragona.

Tipus monument: Edifici religiós. Santuari

Estil: Historicisme

Datació: 1909

Té una sola nau de planta rectangular, coberta amb teulada a doble vessant. A la façana principal observem un eix ascendent des de la porta d’accés, la rosassa i campanar d'espadanya. A cada banda dels alçats laterals hi ha una finestra amb arc de mig punt. A la part de darrera hi havia una finestra també amb arc de mig punt, però de majors proporcions, avui en dia tapiada. El sistema constructiu és de pedra vista amb pedres de majors proporcions a la zona dels angles i a la cornisa que envolta tota l’edificació. Tot l’interès de la construcció rau en la seva simplicitat i en el seu emplaçament privilegiat.

Petita capella erigida l'any 1909, amb projecte de l'arquitecte taragoní Ramon Salas Ricomà.

Tipus: BCIL (B.2), Bé Cultural d'Interès Local

Disposició: Catàleg de Béns a Protegir, Patrimoni Cultural

Data disposició: Pla d'Ordenació Urbanística Municipal de Tarragona. Gener-març de 2011

Titularitat: altres

Bibliografia:

Ajuntament de Tarragona: Catàleg municipal de monuments, edificis, ambients urbans i altres béns immobles de Tarragona, 2011.

Ús i funció actual: Culte

Adreça: Turó de la Salut, 1

Telèfon: 977 233 412 (Arquebisbat)

Fax: 977 251 847 (Arquebisbat)