Antic Hospital de la Caritat Pere Badia

Comarca: Tarragonès

Municipi: Torredembarra

Adreça: C/ Pere Badia, 2-4

L'edifici de la fundació Pere Badia té els seus orígens en el llegat de Pere Badia, un indià enriquit a les colònies, va deixar a la vila de Torredembarra mitjançant la creació al 1793 de la Fundació Pere Badia.

Tipus monument: Civil. Hospital

Estil: Obra popular

Datació: Segle XVII

Localització: Nucli històric de Torredembarra

Inicialment l'edifici era de planta quadrada d'on només sobresortia l'absis de la capella. Va patir transformacions posteriors que en van modificar el volum. L'edifici s'organitza al voltant d'un pati tipus claustre quadrat, de 17 x 17 m, al voltant del qual es circula per un passadís que dóna accés a les diferents dependències. La capella situada al centre de l'eix nord-sud, és d'estil barroc . L'antic hospital conté grans espais delimitats per les parets i la volta de canó feta amb maó de pla amb arcs formers que s'han anat fraccionant en espais més petits segons les necessitats de cada moment.

Pere Badia, un indià enriquit a les colònies, va deixar com a llegat a la vila l'Hospital de la Caritat, avui convertit en residència per a la gent gran.

Aquest hospital estava atès per les filles de la caritat de Sant Vicenç de Paül i donava servei als més desafavorits. Actualment funciona com a residència geriàtrica tot i que la residència pròpiament dita es troba en un edifici de nova construcció. Existeix un projecte, datat al 2008, per a la rehabilitació de l'ala oest de l'antic edifici per poder acollir els centres de dia de la residència i aules polivalents per a la realització d'activitats.

Tipus: BCIL

Titularitat: publica

Condicions de visita: Lliure

Ús i funció actual: Fundació Pere Badia

Observacions:

Actualment és la fundació Pere Badia.

Adreça: C/ Pere Badia, 2-4

Telèfon: 977 640 025 (ajuntament de Torredembarra)

Fax: 977 643 835 (ajuntament de Torredembarra)

Lloc web: http://www.torredembarra.cat