Refugi antieaeri de Clarà-Cal Pastoret

Adreça: Cruïlla de la ctra. de la Pobla de Montornès amb l'antiga N-340, Clarà

Tipus monument: Arquitectura defensiva

Estil: Popular

Datació: Guerra Civil Espanyola (1936)

Localització: Al costat de la ctra. de la Pobla de Montornès, a Cal Pastoret.

El refugi antiaeri de Clarà es troba entre la carretera de la Pobla i l'entrada de cal Pastoret. Una de les entrades està tapada amb runa. És excavat a la pedra amb volta de canó sense apuntalaments. L'alçada és 1,70 m i l'amplada de 1,50 m. La galeria, té uns 40 m, és recta. Fou construït pels veïns de Clarà. L'accés estava fet de maons i tenia una porta de ferro. Tenia un total de cinc habitacions a dues bandes, algunes amb seients.

Durant la Guerra Civil espanyola (1936-1939) es van construir molts refugis antiaeris. La població tenia que defensar-se del terror aeri de les bombes que llançaven els avions italians i alemanys que ajudaven al bàndol nacional.

Tipus: BCIL

Disposició: Acord Ple Ajuntament

Data disposició: 14/12/2006

Titularitat: publica

Estat de conservació: Dolent

Bibliografia:

García Puerto, X. 2002: Patrimoni de la por. Els refugis antiaeris a Torredembarra (1936-39), Ajuntament de Torredembarra.

Condicions de visita: Actualment no es pot visitar

Ús i funció actual: Desús

Observacions:

Forma part d'un projecte de l'Ajuntament per recuperar tres dels refugis antiaris de la Guerra Civil.

Adreça: Cruïlla de la ctra. de la Pobla de Montornès amb l'antiga N-340, Clarà

Telèfon: 977 640 025 (ajuntament de Torredembarra)

Fax: 977 643 835 (ajuntament de Torredembarra)

Lloc web: http://www.torredembarra.cat