Refugi antieaeri de la plaça de la Font-Cafè el Sabó

Comarca: Tarragonès

Municipi: Torredembarra

Adreça: Plaça de la font

A Torredembarra s'hi van construïr deu refugis durant la Guerra Civil espanyola (1936-1939).

Tipus monument: Arquitectura defensiva

Estil: Popular

Datació: 1936

Localització: Centre històric

S'hi pot accedir per una cisterna situada en terrenys privats, al costat dels safareigs, pertanyents a l'antic cafè el Sabó. Actualment les entrades es troben tapades amb maons i posteriorment amb terra i quitrà del carrer. La terra d'on és construït és de tipus argilós. Al sostre hi ha una volta de canó, sense apuntalaments, amb una alçada d'uns 2 metres. Té 24 forats per posar-hi llum i 18 esglaons tan per sortir com per entrar.

Durant la Guerra Civil espanyola (1936-1939) es van construir molts refugis antiaeris. La població tenia que defensar-se del terror aeri de les bombes que llançaven els avions italians i alemanys que ajudaven al bàndol nacional.

Segurament fou construït per la brigada de refugis antiaeris de l'Ajuntament de l'època.

Tipus: BCIL.

Disposició: Acord Ple Ajuntament

Data disposició: 14/12/2006

Titularitat: privada

Estat de conservació: Mitjà

Bibliografia:

García Puerto, X. 2002: Patrimoni de la por. Els refugis antiaeris a Torredembarra (1936-39).

Condicions de visita: Actualment no es pot visitar

Ús i funció actual: Desús

Observacions:

Forma part d'un projecte de l'Ajuntament per recuperar tres dels refugis antiaris de la Guerra Civil.

Adreça: Plaça de la font

Telèfon: 977 640 025 (ajuntament de Torredembarra)

Fax: Fax: 977 643 835 (ajuntament de Torredembarra)

Lloc web: http://www.torredembarra.cat