Porxos de la plaça de l'Església

Tipus de recurs: Monuments i llocs d'interès, Centres històrics

Comarca: Montsià

Municipi: Ulldecona

Adreça: Plaça de l'Església

Es tracta d'uns porxos que, conjuntament amb l'església, són les úniques restes d'època medieval conservades a la plaça de l'Església.

Tipus monument: Espais de comunicació. Plaça.

Estil: Obra popular

Datació: Segles XIV i XX

Localització: Es troba al centre del cas antic d'Ulldecona, al secotr est de la plaça de l'Església, davant de la parròquia gòtica..

Es tracta d'una galeria porxada, a sobre de la qual hi ha uns habitatges orientats a la plaça i al carrer Sant Antoni mitjançant set arcs, alguns força modificats en algun trams. El sector més antic és el meridional, amb un primer arc de radi més gran i tres més petits, tots amb dovelles i muntants de pedra. La galeria en aquesta zona està coberta amb cabirons de fusta, ben conservats però d'aparença més antiga que la resta. El dos arcs que segueixen als indicats foren modificats en construir la casa modernista de damunt, prenent forma d'arcs tudor i substituint el muntant central per una columna. Finalment a l'angle l'arc, escarser, és també recent i en consonància amb l'edifici de damunt.

Aquests porxos, juntament amb l'església parroquial de Sant Lluc, que fou bastida entre els segles XIV i XV, són l'únic vestigi que resta del conjunt medieval de la plaça, després de l'enderroc, a finals del segle XIX, de l'antiga casa de la Vila i d'una torre octogonal contigua.

Tipus: BCIL

Disposició: Aprovació definitiva comissió urbanisme

Data disposició: 15/07/1992

Publicació: DOGC 20/11/1992