Arcades de la plaça de l'Església

Tipus de recurs: Monuments i llocs d'interès, Altres llocs d'interès

Comarca: Priorat

Municipi: Ulldemolins

Adreça: Plaça de l'Església, 8

Conjunt format per dos grups d'arcades de mig punt, datades en època medieval i relacionades a l'actualitat amb habitatges particulars.

Tipus monument: Civil. Habitatge.

Estil: Obra popular

Datació: Medieval

Localització: Es troben a la plaça de l'Església, a la banda septentrional del poble.

Conjunt format per una arcada i mitja que es talla amb la paret de l'església. Es tracten de grans arcades de mig punt formades per pedres ben tallades i bisellades, les quals suporten un cos avançat d'una casa. A la part oposada de la plaça, ocupada per la primera edificació, hi ha dues arcades més, similars, avui cegades, que suporten a manera d'arcs de descarrega, l'esmentada casa. Les dovelles són de pedra sorrenca blanca.

Construcció d'origen medieval que devien constituir un conjunt avui desaparegut per la construcció de noves edificacions. S'ha de datar amb anterioritat a la construcció de l'església ja que aquesta va partir una de les arcades.

Tipus: BPU

Disposició: Pla d'ordenació urbanística municipal.

Data disposició: 24/04/2009

Titularitat: privada