Convent de les monges Carmelites Terciàries Descalces

Comarca: Alt Camp

Municipi: Valls

Adreça: C/ Germans Sant Gabriel, 2

Edifici entre mitgeres que fa cantonada amb la Muralla del Castell.

Tipus monument: Religiós. Convent.

Estil: Eclecticisme

Datació: 1890

Localització: Dins del nucli antic de Valls

Edifici entre mitgeres que fa cantonada amb la Muralla del Castell. Consta de planta baixa i tres pisos. La planta baixa presenta porta d'entrada amb llinda ornamentada amb volutes, que sostenen el balcó del primer pis, cosa que es repeteix en les finestres (dues de simples i una de tres obertures). Al primer pis hi ha cinc balcons que acaben en llinda decorada i cornisa, composició que es repeteix en el segon pis. El tercer pis presenta obertures quadrades, així com esgrafiats. L'edifici es corona amb cornisa i terrat amb barana. Quatre bandes verticals separen compositivament els cossos de la façana. La mateixa tipologia, menys treballada, es repeteix al carrer de la Muralla del Castell.

L'edifici data de 1890. El 4 d'octubre de 1904 la propietària, Maria Carnicer Olivà, atorgà els beneficis del lloguer als sacerdots. El 4 d'agost de 1906 nomenà hereus a Joan i Josep Morià Calvet que, en 1910 en feren donació a la congregació de les Carmelites, amb la missió d'alfabetitzar les noies obreres de la Vila, hostatjar sacerdots i oferir serveis gratuïts de vetlla als malalts. El 10 d'octubre de 1923 els propietaris van vendre l'edifici, a perpeuïtat, a la congregació.

La congregació va vendre l'edifici on es va construir un edifici d'habitatges plurifamiliar. A canvi la conregació va rebre una nova construcció a la zona del jardí del convent que en l'actualitat s'utilitza com a asil d'avis.

Tipus: BCIL, Bé Cultural d'Interès Local

Titularitat: privada

Ús i funció actual: Habitatge

Adreça: C/ Germans Sant Gabriel, 2