Església sufragània de Sant Pere

Tipus de recurs: Monuments i llocs d'interès, Centres religiosos, Esglésies

Comarca: Baix Camp

Municipi: Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant

Adreça: Plaça de l'Església

Església del nucli poblacional de l'Hospitalet de l'Infant. Obra de construcció recent que va substituir l'antiga capella situada dintre de l'Hospital.

Tipus monument: Religiós. Església.

Estil: Contemporani

Datació: S. XX

Localització: Al nucli de l'Hospitalet de l'Infant

Edifici de recent construcció, de concepció moderna i funcional. Planta rectangular, d'una sola nau. Obra de maons i ciment. Façana de línies rectes, superfícies planes i elevades. La coberta, a dues vessants, de secció rectangular ressaltada per una mena de gran marc que enquadra la porta i el punt més alt, coronat per una creu estilitzada (element que es repeteix en la decoració lateral), amb una gran obertura vidriada en el centre, que conforma un pentàgon apuntat al cel. A la dreta, uns metres separat de l'edifici, es troba el campanar, estilitzat fins al punt de reduïr-se a una llarga agulla, que porta prop del cim una obertura amb tres campanes en vertical. L'interior, de sostre alt, és parets llises amb reboç blanc.

El 1851 s'atorgà a l'Hospitalet la parroquialitat, sota l'advocació de Sant Pere, i la parròquia es va instal·lar a la capella de l'antic hospital, que datava del segle XVI. Sobre aquesta capella, l'infant Pere, el fundador, retinguè per a ell i els seus successors al comtat de Prades el dret de patronat sobre la institució, o nomenament dels preveres que havien de regir, dret que es mantinguè fins a temps ben recents. La capella comptava amb una espadanya, i en ella hom practicà el servei parroquial tota la resta del segle XIX i el primer quart del XX. El 1924 fou notablement ampliada, però a la dècada de 1950 s'enderrocà aquesta part de l'hospital. L'edifici actual, d'estil contemporani, es troba molt a prop de l'hospital, però ja dins de la zona de l'eixample del poble.

Titularitat: altres

Ús i funció actual: Culte. Església.

Adreça: Plaça de l'Església

Telèfon: 977 824 037 Ajuntament