Casa nadiua de Pau Casals

Tipus de recurs: Museus, sales d'exposició i centres d'interpretació

Comarca: Baix Penedès

Municipi: Vendrell, El

Adreça: C/ Santa Anna, 4

Aquesta casa, on va néixer el músic Pau Casals, es troba al centre del Vendrell, i conserva l'aspecte d'una casa de família humil de finals del segle XIX. Fou inaugurada com a casa museu el 1998, i conserva records d'infantesa del músic, entre altres coses.

Antecedents:

La casa de Pau Casals s'obrí al públic el 29 de desembre de 1998. L'immoble construït l'any 1855, té un valor històric, ja que en ell hi nasqué el músic Pau Casals (1876-1973), un dels més grans violoncel·listes de tots els temps i gran lluitador per la pau. Tot i el prestigi que va aconseguir Pau Casals, els seus orígens són molt humils, això afegeix més valor a la seva fita professional. Posteriorment, la casa fou habitada per altres famílies, però l'esperit de la casa encara es manté intacte, aconseguint transportar al visitant en el que fou la infantesa de Pau Casals. La casa nadiua he estat restaurada, com a homenatge del poble al mestre.

Tipus de fons: Biogràfic

Col·lecció:

Amb la voluntat de recrear la infantesa de Pau Casals, els mobles que es disposen per tota la casa són d'època, de finals del segle XIX, tot i no pertànyer a la família Casals.

Contingut de l'exposició permanent:

La casa nadiua és un edifici de planta baixa i dos pisos. En la planta baixa, es pot seguir tota la infantesa del músic relacionada amb la vila a través de fotografies i panells on mostra la seva sensibilitat per la música, ja en una edat molt precoç. S'hi exposen dos instruments musicals, molts significatius en la vida del músic, la carbasseta i la gralla, que marquen l'inici de la carrera del Mestre.  La carbasseta va ser construïda al 1885 pel barber de la vil·la, aquest instrument seria el seu primer violoncel. Una escala arran de la planta, condueix als pisos superiors i les golfes, on es manté la disposició de les estances.

Activitats: Exposicions temporals, conferències, seminaris.

Publicacions: No

Serveis: Botiga, visites guiades, tallers, biblioteca, lloguer d'espais.

Drets d'entrada: pagament

Accessibilitat a discapacitats: No

Horari:

Feiners i laborables: Del 15-9 / 30-6: de 10 a 14h i de 17 a 19 h. De l'1-7 / 14/9: de 10 a 14h i de 18 a 20h. Dissabtes: d'11 a 14h i de 17 a 20h. Diumenges i festius: d'11 a 14h.

Tancat: dilluns, 1/1, 6/1, 26/7, 25/12, 26/12 .

Horari especial:

Titularitat: publica