Celler del Sindicat Cooperatiu del Vendrell

Comarca: Baix Penedès

Municipi: Vendrell, El

Adreça: Carretera de Valls, 15

L'arquitecte Cèsar Martinell, deixeble de Gaudí, va projectar 40 cellers i un d'ells, el del Sindicat Cooperatiu del Vendrell. Construït segons la tradició noucentista, es basa en una obra de caràcter funcional, barat i de funció col.lectiva.

Tipus monument: Industrial. Sindicat.

Estil: Modernisme / Noucentisme.

Datació:

Localització: Nucli urbà.

L'edifici del Sindicat Cooperatiu Agrícola del Vendrell es remunta a una data tan primerenca com 1911, el mateix any del d'Alió, però la magnificència arquitectònica li va arribar més tard, el 1934, amb l'ampliació de Cèsar Martinell. Aquesta ampliació és molt tardonoucentista, i fins i tot toca a l'Art Déco en els detalls ornamentals, com les geometries de les finestres i els trencaaigües que les cobreixen i en la petita construcció ja racionalista de les oficines. Les tres naus que s'alineen paral·leles tenen coberta a dues aigües excepte a un vessant la més exterior i la coberta dels molls de recepció al pati interior on també hi ha la bàscula. Aquest celler, ara en desús, no té façana espectacular però la bellesa s'amaga en els arcs parabòlics gaudinians de l'interior. Exteriorment només l'embelleix el frontó sobre els molls de descàrrega de la verema, triangular, amb tres petits pinacles d'obra, resseguit per una sanefa de ceràmica blanca i blava i plafó ceràmic central en forma de creu grega amb el nom del celler.

Tipus: BCIL

Disposició: Aprovació definitiva comissió urbanisme

Data disposició: 08/11/2000

Titularitat: publica

Estat de conservació: Dolent.

Bibliografia:

ARNAVAT, Albert; CABRÉ, Tate: Arquitectura noucentista del Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre. Diputació de Tarragona, 2011.

Accés: Fàcil.

Adreça: Carretera de Valls, 15

Telèfon: 977 166 400 Ajuntament.

Fax: 977 661 179 Ajuntament.

Lloc web: http://www.elvendrell.net/

Adreça electrònica: cultura@elvendrell.net