Torre de Mas Carboners o de Pantaleoni

Comarca: Tarragonès

Municipi: Vila-seca

Adreça: Carretera TV-3148 de Vila-seca a la Pineda, km 1,5

És una torre aïllada, de planta rectangular de petites dimensions, que formava part d'un mas avui enrunat. Cal destacar que es troba a tan sols 800 al sud-est de la Torre d'en Dolça, i a escassos 250 m a l'oest de la torre de l'Ermita de la Pineda, a l'altre costat de la carretera que connecta Vila-seca i la Pineda.

Tipus monument: Militar. Torre defensiva-de guaita

Datació: Segle XVI

Localització: Es troba a tocar de la carretera que porta de Vila-seca a la Pineda, la TV-3148, a l'alçada del km 1,5.

La torre es troba molt restaurada, i destaca per la forma troncocònica o en talús dels murs. La planta té unes dimensions de 6 per 5,5 m de costat, i la seva alçada és de 10 m. Està construïda amb maçoneria, reforçada en els angles i les obertures per carreus. Presenta finestres amb arc fals situades al pis superior, semblants a les de la Torre d'en Dolça, i un considerable nombre d'espitlleres a tots els pisos, si bé no té matacans. Dos entramats distribueixen l'espai interior.

Tipus: BCIN, Monument històric

Disposició: Decret

Data disposició: 22/04/1949

Publicació: BOE. 05/05/1949

Titularitat: privada

Bibliografia:

LIAÑO, E. 1984: Vila-seca i Salou. El seu passat monumental, Monografies de Vila-seca i Salou, 9, Ajuntament de Vila-seca.

ALOGUÍN, R. 1998: Guia de fortificacions de Tarragona, Tarragona.

Ús i funció actual: Desús

Adreça: Carretera TV-3148 de Vila-seca a la Pineda, km 1,5

Telèfon: 977 309 300 (Ajuntament de Vila-seca)

Fax: 977 30 93 01 (Ajuntament de Vila-seca)