Cases Domènec, la Senyora i el Tinet

Comarca: Terra Alta

Municipi: Vilalba dels Arcs

Adreça: C/ Major, 9-11-13

Les cases Domènec, la senyora i el Tinet són un gran casal, actualment ,dividit en tres habitatges. El casal original pot datar del segle XVI i el marquès Damià Orior, va ser últim propietari.

Tipus monument: Residencial. Habitatge.

Estil: Obra popular

Datació: Segle XVI

Localització: Nucli urbà

Les cases Domènec, la senyora i el Tinet són un gran casal situat al carrer Major 9-13 realitzat de pedra picada, actualment dividit entre tres habitatges. Presenta planta baixa, on combinen portals adovellats i amb llinda, un pis marcat per una cornisa a la base de les finestres, que en molts sectors és trencada per donar pas a balcons més moderns, i les golfes amb finestres corregudes d'arc de mig punt. Trobem un ràfec de lloses decorades, suprimit en el que ara és habitatge central. A l'interior es conserva un sistema longitudinal d'arcades.

Damià Orior, marquès de Tortosa va ser l'últim propietari de tot el conjunt . Actualment, els tres habitatges són anomenats Domènec, la Senyora i el Tinent. El casal original es pot datar el segle XVI. Durant les guerres carlines els baixos de l'edifici servien de cavallerisses.

Titularitat: privada

Ús i funció actual: Habitatge.

Observacions:

També s'anomena casa Damià Orior.

Adreça: C/ Major, 9-11-13

Telèfon: 977 438 002 Ajuntament