Ermita de la Mare de Déu dels Dolors

Comarca: Terra Alta

Municipi: Vilalba dels Arcs

Adreça: Al Calvari

L'ermita de la Mare de Déu dels Dolors és una ermita barroca. Cal destacar la seva decoració interior, ja que conserva pintures d'un Ecce Homo, una coronació de la Mare de Déu i un Sant Papa.

Tipus monument: Religiòs. Ermita.

Estil: Barroc

Datació: 1707-1718

Localització: Està situada al recinte del cementiri però s'hi accedeix des de l'exterior.

Localitzada al recinte del cementiri, l'ermita de la Mare de Déu dels Dolors, és un edifici que presenta planta quasi quadrada, amb tres naus. La nau central ens mostra la coberta amb volta de canó, amb el tram del presbiteri i el més proper a aquest amb llunetes, que havien estat decorades. Del temple es conserva la decoració d'un Ecce Homo, una coronació de la Mare de Déu i un Sant Papa. Als peus de la nau trobem el cor amb un ull de bou que dóna a la façana. La casa de l'ermità es situa sobre la nau dreta. La construcció està realitzada en paredat i carreus reforçant els angles i les obertures, i al seu davant presenta un porxo asimètric. La façana està rematada per un campanar d'espadanya.

La construcció de l'ermita, 1707,  està realitzada pel doctor Gabriel Coll i el seu Germà Joan Coll. L'ermita es va consagrar l'any 1718.  La coberta de teula va ser canviada al 1982.

Tipus: BCIL

Disposició: Aprovació definitiva comissió urbanisme

Data disposició: 13/10/1982

Publicació: DOGC 15/12/1982

Titularitat: altres

Ús i funció actual: Culte. Ermita.

Adreça: Al Calvari

Telèfon: 977 438 002 Ajuntament