Ermita de la Mare de Déu del Roser

Comarca: Tarragonès

Municipi: Vilallonga del Camp

Adreça: Ctra. T-722, km 3

El popular santuari de la Mare de Déu del Roser és un edifici d'origen medieval, que conserva encara elements d'estil gòtic, reformat al segle XVI.

Tipus monument: Religiós. Ermita

Estil: Gòtic, barroc

Datació: Segles XIV-XVIII

Localització: Sortint per la ctra. T-722, entre Vilallonga i el Rourell, al costat del cementiri.

L'edifici de l'ermita del Roser és d'estil gòtic popular, com evidencien alguns elements conservats a l'interior, i els arcs que es troben decorant la façana. La porta d'accés, amb un arc de mig punt una mica peraltat és format per grans dovelles. Remata la façana un campanar d'espadanya d'un sol ull d'estil barroc. És de planta rectangular, amb nau única i capelles laterals, i cambril en la capçalera. El cor està situat als peus de l'ermita, construït a un nivell superior sobre bigues policromades, i el la coberta de la nau està feta per una teulada a dues aigües sobre una encavallada de fusta decorada. Cal destacar les pintures gòtiques de l'interior, restaurades en data recent, i localitzades al presbiteri, el cambril de la capçalera i l'artesanat de fusta. El conjunt és completat per diverses dependències adossades, així com per un gran pati davant de l'ermita, el qual disposa d'un pou cobert per una cupuleta de ceràmica de Manises.

El santuari és un edifici d'origen medieval, que conserva encara elements d'estil gòtic, reformat al segle XVI. L'edifici ha sofert diverses transformacions al llarg dels segles. En l'actualitat s'està restaurant i s'ha recuperat bona part de les pintures del segle XVI.

Tipus: BCIL, Bé Cultural d'Interès Local

Titularitat: altres

Condicions de visita: Hores de culte

Ús i funció actual: Culte