Museu-Arxiu Doctor Pere Virgili

Tipus de recurs: Museus, sales d'exposició i centres d'interpretació

Comarca: Tarragonès

Municipi: Vilallonga del Camp

Adreça: C/ Doctor Pere Virgili, 20

Aquesta edifici, conegut com Cal Roso, està dedicat a la figura del Doctor Pere Virgili, nascut a la localitat, i es va inaugurar amb motiu dels 300 anys del seu naixement. A més de l'exposició inclou també l'arxiu municipal de Vilallonga del Camp.

Antecedents:

El 1999 es va fundar el Centre d'Estudis Pere Virgili (1699-1776), amb motiu dels 300 anys del seu naixement. L'any 2000 l'Ajuntament va adquirir l'edifici, per dedicar-lo a la figura del metge, considerat el pare de la cirurgia a Espanya, per la creació dels primers col·legis de cirurgia.

Tipus de fons: Ciència i tècnica, etnologia, història

Col·lecció:

Col·lecció d'eines del camp i material preindustrial, col·lecció d'instrumental quirúrgic dels segles XVIII-XIX, motllos de cera utilitzats per anatomia, llibres de medicina o una maqueta del col·legi de Cadis. L'objecte que més crida l'atenció és la reproducció a escala real d'una infermeria d'un vaixell del segle XVIII amb tot el seu instrumental.

Contingut de l'exposició permanent:

L'exposició està dividida en dues plantes. La primera està dedicada a l'etnologia, amb els objectes usats pels diversos oficis al segle XVIII, com són els de boter i el de minador, així com les activitats preindustrials com els teixits i la fabricació d'aiguardent. La segona planta hi ha la sala dedicada al metge Pere Virgili, amb el seu instrumental.

Activitats: Exposicions temporals, conferències, cursos, altres

Publicacions: No

Serveis: Visites guiades, tallers

Drets d'entrada: gratis

Accessibilitat a discapacitats: No

Horari:

Concertar visita prèviament. Horari de l'arxiu: Dimarts de 9:00 a 14:00 h. Dimecres de 17:00 a 20:00 h.

Horari especial:

Titularitat: altres

Altres equipaments vinculats: Arxiu Municipal

Adreça: C/ Doctor Pere Virgili, 20

Telèfon: 977 84 01 01 (Ajuntament de Vilallonga del Camp)

Lloc web: http://vilallongadelcamp.cat/

Adreça electrònica: comunicacio@vilallongadelcamp.cat