Ermita de Sant Antoni de Pàdua

Comarca: Conca de Barberà

Municipi: Vilanova de Prades

Adreça: Carrer de Sant Antoni

Aquesta ermita, construïda inicialment en el segle XVIII, es caracteritza per la seva senzillesa exterior, on destaca un portal d'arc deprimit definit per dovelles, en una construcció de paredat reforçada per carreus a les cantonades.

Tipus monument: Religiós. Ermita.

Estil: Obra popular

Datació: Segle XVIII

Localització: A l'entrada del poble, al costat del cementiri

Edifici d'estructura molt senzilla, de planta rectangular, cobert amb teulat a dues aigües, de gran simplicitat i austeritat ornamental, format per una portalada de pedra  d'arc rebaixat. Se'n conserven alguns elements decoratius, com sanefes pintades i les dues petxines del presbiteri, que representen aspectes de la vida del sant, i un ull de bou amb vitrall de factura moderna i un frontó clàssic al capdamunt de l'estructura. La porta,és precedida per un porxo tancat amb una reixa. Aquest darrer també té un petit ull de bou. L'estat de conservació és molt bo.

Està documentada des del segle XVII però el temple actual va ser construït durant la segona meitat del segle XVIII, i modificat durant el segle XIX.  Segons tradició popular, costejada principalment per tres senyores que es deslliuraren de la pesta. Va ser saquejada durant la Guerra Civil.

Titularitat: privada

Bibliografia:

Ramon Pere Anglès: Recull de noms de lloc i de persona de Vilanova de Prades. Barcelona, IEC, 2004.

Ús i funció actual: Culte. Ermita.

Adreça: Carrer de Sant Antoni

Telèfon: 977 869 056 Ajuntament