Estació de tren de Vilaverd

Tipus de recurs: Monuments i llocs d'interès, Arquitectura industrial, Estacions de ferrocarrils

Comarca: Conca de Barberà

Municipi: Vilaverd

Adreça: C/ del Solar, 12

L'estació de Vilaverd, refeta després de les destrosses fetes per fenòmens meteorològics, va acabar sent una de les més modernes del recorregut del ferrocarril en aquests indrets.

Tipus monument: Civil. Estació de ferrocarril.

Estil: Obra popular.

Datació: Inicis del segle XX.

Localització: Als afores de Vilaverd.

És una estació construïda durant la segona dècada del segle XX. És un petit edifici de dues plantes d'alçada, de planta rectangular i coberta amb una teulada de doble vessant. Destaca sobretot una marquesina de ferro.

La primera estació a Vilaverd es va construir uns anys més tard del pas de la via del tren per aquesta població car es devia valorar aquesta opció com poc interessant. Aquesta primera estació era molt senzilla i tenia un caràcter bastant provisional. Factor meteorològics, sobretot un vent huracanat, en va destruir gran part i va motivar la construcció de l'actual estació. Aquesta construcció tardana en relació amb la resta parades del trajecte, va ocasionar que es considerés l'estació de Vilaverd la més moderna del recorregut.

Tipus: BCIL, Bé Cultural d'Interès Local.

Disposició: Aprovació definitiva Comissió d'Urbanisme.

Data disposició: 21/06/2004

Publicació: DOGC, 27/09/2004

Titularitat: publica

Estat de conservació: Bo.

Accés: Fàcil.

Ús i funció actual: Estació de ferrocarril.

Adreça: C/ del Solar, 12

Telèfon: 977 876 337 (ajuntament)

Fax: 977 876 215 (ajuntament)

Lloc web: http://www.vilaverd.altanet.org