Molí de Paper de la Font Gran

Comarca: Conca de Barberà

Municipi: Vilaverd

Adreça: Carretera de Farena, km 4-5

Antic molí paperer de planta rectangular situat al costat del riu Brugent. És un edifici de grans dimensions situat vora el riu Brugent, actualment força degradat però que, fins fa pocs anys, conservava els canals de recollida d'aigua, les basses i l'estructura de l'edifici quasi íntegra.

Tipus monument: Industrial. Molí paperer.

Estil: Obra popular

Datació: Segle XIX

Localització: Situat al costat del riu Brugent, a la banda dreta de la carretera que va de la Riba a Farena.

L'antic molí paperer de planta rectangular, que presenta planta baixa i tres pisos. A la façana principal destaquen tota una sèrie d'obertures amb llinda i arcs rebaixats. La porta principal del molí té dovelles de pedra. A l'interior part de la volta s'ha esfondrat, i està en estat ruïnós. A un lateral encara es conserven les basses i els canals de l'aigua.

Es tracta d'un dels nombrosos exemples d'aquest tipus d'arquitectura existent a la zona. A partir del segle XVIII van instal·lar-se als voltants de la Riba, en substitució dels antics molins medievals, molins de caràcter moderns que serien el precedent de l'actual indústria paperera.

Tipus: BCIL, BPU

Data disposició: 20/11/2002

Titularitat: publica

Ús i funció actual: Dolent

Observacions:

També conegut com Molí del Miquel o Molí de les Truites. Recentment ha vist aguditzat el procés de degradació per les riuades, que han afectat l’estructura en estat de ruïna.

Adreça: Carretera de Farena, km 4-5

Telèfon: 977 876 337 (ajuntament)

Fax: 977 876 215 (ajuntament)

Lloc web: http://www.vilaverd.altanet.org/