Casa de la Vila de Vinyols i els Arcs

Comarca: Baix Camp

Municipi: Vinyols i els Arcs

Adreça: Carrer Major, 2

Actual casa del comú. Antiga Casa Torrell i posteriorment Folc. És la seu municipal des de 1884.

Tipus monument: Administratiu. Ajuntament

Estil: Obra popular

Datació: S. XVI-XX

Localització: Nucli històric de Vinyols i els Arcs

Gran casa amb porta d'arc amb llinda de carreus encoixinats. Pati ample, escala amb petites voltes decorades amb guirnaldes, de començaments del segle XX. Als racons, tosques figures al·legòriques. Baixos amb arcades i voltes, de maons principalment. Pis principal amb grans sales, amb sól de ceràmica, amb dibuix del tipus Poblet. La part inferior ha estat objecte d'importants transformacions. La torre forma cos amb la casa.

L'antiga casa comunal estava al número 27 del carrer Major. L'edifici de l'actual ajuntament fou construït per la família Torrell probablement a finals del segle XVI. Al marc de l'entrada figura l'escut de la casa. A mitjan segle XVII esdevinguè propietat de la família Folc, que s'establí a la vila. Des d'aleshores fou coneguda com a la casa gran de Folc. A final de segle XVIII passa a ser propietat de la família Nicolau. L'any 1859 era del tinent general D. de los Ríos, i el seus hereus van vendre l'edifici a la corporació municipal en 1884.

Tipus: BCIL

Disposició: Aprovació definitiva comissió urbanisme

Data disposició: 09/10/1985

Publicació: DOGC 23/04/1986