El president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, a la Fira Ramadera i d'Artesania de Rasquera

Centenars de persones presencien la baixada de mil cinc-cents caps de bestiar.

07/05/2012

El president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, ha visitat aquest cap de setmana a Rasquera la 27ena edició de la Fira Ramadera i d’Artesania. La cita, que acull una exhibició d’animals, la venta de productes artesanals i una mostra gastronòmica, té com a plat fort la baixada dels ramats de cabres blanques i ovelles.

Després de signar el llibre d’honor de l’Ajuntament, Josep Poblet ha recorregut els estands de la fira, acompanyat per l’alcalde de Rasquera, Bernat Pellissa; pels diputats, Pere Panisello i Joan Piñol; pel president del Consell Comarcal de la Ribera, Jordi Jardí; pel director general d’Alimentació, Qualitat i Indústries Alimentàries, Domènec Vila; i d’altres membres del consistori; dels presidents de les entitats municipals, i d’alcaldes de poblacions veïnes. En aquesta mostra, ubicada pels carrers del centre de la població, hi han participat un total de vuitanta expositors, trenta dels quals eren de la localitat.

Al migdia, el president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, ha gaudit de l’espectacle central de la fira, la baixada dels ramats de cabres blanques i ovelles que durant l'any pasturen per les muntanyes de Cardó i Tivissa. Aquest acte d’homenatge a l’ofici de pastor serveix per recordar els temps en què la ramaderia era un dels pilars econòmics de la zona. Amb aquest objectiu s’ha celebrat, a les 13.30 hores al Centre Cívic del municipi, l’acte d’homenatge i lliurament de records als pastors i col·laboradors de la fira.

Durant la seva visita a aquest municipi de la Ribera d’Ebre, el president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, ha destacat la singularitat de la fira, que posa en valor els orígens de la població, sense els quals no s’entendria la història del territori. A més, ha destacat la consolidació de la fira després de 27 anys, en què han augmentat el número d’expositors i visitants any rere any. Així mateix, el president de la Diputació ha ressaltat que és precisament en aquests moments difícils quan més es necessita l’estímul a l’economia del nostre territori.

Josep Poblet, en primer lloc, i al recinte que acollia els ramats de cabres blanques i ovelles, ha saludat als quatre ramaders existents en l’actualitat al municipi i propietaris d’aquests 1.500 caps de bestiar que actualment pasturen al municipi de Rasquera, i posteriorment al Centre Cívic ha lliurat, en nom de l’ajuntament, un record d’aquesta diada als pastors Miquel Borràs, Modesto Piñol, Josep Amorós i Amadeu Amorós, així com a un total de sis pastors de la població jubilats en els últims anys.

Per la seva part l’alcalde de Rasquera, Bernat Pellissa, ha manifestat que aquesta diada no es podia considerar com una jornada de festa sinó com una jornada de treball, ja que consisteix en un homenatge a aquests pastors que treballen d’una forma molt dura al llarg de tot l’any. Així mateix l’alcalde ha aprofitat l’ocasió per agrair a la Diputació l’ajut rebut, donant suport econòmic al projecte per impulsar la cria de la cabra blanca i per construir aquests corrals que a partir d’ara acolliran any rere any als ramats de cabres participants en aquesta trobada.

Durant tot el cap de setmana i en el marc de la fira, s’han pogut visitar al Centre Cívic les exposicions “Estris de pastor i Caps i Banyes de Cabra Blanca”, de Benji Falcó, i “La Fira en imatges”.

Galeria d'imatges