El president de la Diputació, Josep Poblet, inaugura a Querol l'Hotel d'Entitats de l'Ermita de Valldossera

Els treballs han estat finançats per la Diputació de Tarragona

07/04/2013

El president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, ha inaugurat aquest migdia a Querol, a l’Alt Camp, les obres dels equipaments de l'ermita de Valldossera. Ho ha fet acompanyat de l’alcalde del municipi, Jordi Pijoan, i de diversos membres de la corporació municipal, així com de la diputada Judit Fàbregas. Aquestes obres, subvencionades per la Diputació de Tarragona a través Pla d’Acció Municipal (PAM), han suposat la distribució d'un hotel d'entitats i de l'habitatge a l'Ermita de Valldossera. L'acte d'inauguració dels treballs ha coincidit amb l'Aplec de l’Ermita de Valldossera, un aplec històric pel municipi.

Les obres inaugurades han estat finançades per la Diputació de Tarragona, a través del Pla d’Acció Municipal i han tingut un cost de 190.000 euros. Es tracta d’un edifici annex a l’ermita que consta de planta baixa i dues plantes d’altura, unes instal·lacions que a partir d’ara serviran d’impuls a les entitats del municipi, a la vegada que servirà per impulsar noves activitats municipals.

Durant l’acte inaugural, Josep Poblet ha manifestat que la recuperació d’aquest patrimoni ha estat possible, bàsicament, gràcies al compromís i empenta de la gent de Querol i dels nuclis de població que integren el municipi. “Sense aquesta empenta segur que avui nosaltres no seríem aquí”. Poblet ha afegit que des de la Diputació “conscients de l’estima que els habitants de la demarcació senten pel patrimoni local, col·laborem amb els ajuntaments per la salvaguarda i divulgació d’aquells edificis que, per una qüestió artística o sentimental val la pena d’atendre”, i ha afegit que en el cas de l’ermita de Valldossera “tots dos factors hi conflueixen: l’interès històric i el sentiment local”.

La història de Querol en un llibre
Abans d’inaugurar les obres i visitar els nous equipaments, Josep Poblet ha assistit, a la mateixa ermita, a l’acte de presentació del llibre El fil de la memòria: Querol, Montagut, Esblada, Bonany i Valldossera, un volum de la filòloga i docent Maria Isabel Berenguer que descriu els capítols històrics més rellevants d’aquest municipi de l’Alt Camp. La presentació del llibre ha anat a càrrec de l’historiador i vicepresident de l’Institut d’Estudis Vallencs (IEV), Francesc Murillo, i ha comptat amb la presència del president de l’IEV, Xavier Salat, i l’autora del llibre, M. Isabel Berenguer. Aquest nou volum correspon al número 19 de la col·lecció IEV/Estudis Comarcals, iniciada l’any 1983 i especialitzada en temàtica comarcal referent a l’Alt Camp.

En relació a l’obra presentada, Josep Poblet s’hi ha referit com una àmplia i detallada cronologia, que va des de la prehistòria fins a les campanyes de salvació de Querol dels darrers anys. Es tracta, ha dit, “d’una excel·lent guia de fets i de gent d’aquesta terra i sempre, lògicament, en relació a la comarca i al país”. Finalment, el president de la Diputació ha assenyalat que la publicació d’un llibre sobre la història local “és un fet que concentra moltes il·lusions i infinitat d’hores de feina”, i ha felicitat a l’autora pel treball realitzat.

Tant la inauguració de l’Hotel d’Entitats de Valldossera, com la presentació del llibre d’Isabel Berenguer, editat per l’Institut d’Estudis Vallencs i presentat per l’ historiador Francesc Murillo i pel propi president de l’IEV, Xavier Salat, s’ha vist realçat per la gran participació ciutadana a l’Aplec, on la Cobla Reus i els Dansaires del Penedès protagonitzaren una ballada de sardanes al peu de la pròpia ermita. L’Aplec ha finalitzat amb un dinar de germanor que ha concentrat més de dues centes persones del municipi i de la comarca.

Galeria d'imatges